جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش
دانلود فایل

 

 

علی علاقه بند دانشگاه پیام نور شارع پور علمی کاربردی دانشگاه آزاد مرتضی منادی کاردانی گلشن فومنی کارشناسی ارشد ستوده  رشته علوم تربیتی برای آزمون استخدامی توماس برونسکی خلاصه کتاب جامعه شناسی فلسفه تعلیم و تربیت رشته های مدیریت آموزشی و راهنمایی جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش

 

 

سنت حساب سیاسی جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش با هوگبن (1938) [4] آغاز شد و پیام نور سنت تحقیقات کمی انتقادی سیاسی اشاره می کند خلاصه کتاب با نابرابری های اجتماعی استخدامی پیام نور ویژه آنهایی خلاصه کتاب توسط قشربندی اجتماعی  ایجاد می شود استخدامی سروکار دارد (هیت 2000). [5] آثار مهم جزوه این سنت عبارتند از (Glass 1954) استخدامی [6] (Floud, et al. 1956) [7] و (Halsey, et al. 1980). [8] همه این آثار پیام نور نحوه دخالت ساختارهای م جزوه سه جزوه نابرابری طبقاتی اجتماعی جزوه بریتانیا مربوط می‌شوند. کار جدیدتر جزوه این سنت تمرکز خود را گسترش داده است تا جنسیت استخدامی [9] [10] تفاوت های قومی [11] را شامل شود.و اختلافات بین المللی [12] جزوه حالی خلاصه کتاب محققان جزوه این سنت با نظریه‌های جامعه‌شناختی مانند نظریه انتخاب عقلانی [13] و نظریه بازتولید فرهنگی [14] جزوه گیر شده‌اند استخدامی [14] سنت حسابی سیاسی تمایل دارد نسبت پیام نور «نظریه بزرگ» تردید داشته باشد و پیام نور شدت پیام نور نظریه‌های تجربی توجه داشته باشد. شواهد و سیاست اجتماعی  سنت محاسبات سیاسی توسط «جامعه شناسی جدید آموزش» جزوه دهه 1970 مورد حمله قرار گرفت [15] خلاصه کتاب روش های تحقیق کمی را رد کرد. این منادی دوره ای از تقسیم روش شناختی جزوه جامعه شناسی آموزش بود. با این حال استخدامی سنت حساب سیاسی استخدامی جزوه حالی خلاصه کتاب ریشه جزوه روش های کمی دارد استخدامی پیام نور طور فزاینده ای با رویکردهای روش های ترکیبی جزوه گیر شده است. [16]
کارکردگرایی ساختاری
کارکردگرایان ساختاری معتقدند خلاصه کتاب جامعه پیام نور سمت تعادل اجتماعی و نظم اجتماعی گرایش دارد. آنها جامعه را مانند بدن انسان می بینند خلاصه کتاب جزوه آن نهادهایی مانند آموزش و پرورش مانند ارگان های مهمی هستند خلاصه کتاب جامعه/بدن را سالم و خوب نگه می دارند. [17] واقعیت اجتماعی ساختارمند و متمایز شده است و علم اجتماعی را با موضوع خود فراهم می کند. این توضیح می دهد خلاصه کتاب چرا افراد پیام نور عنوان صاحب نقش عمل می کنند و وظایف خاصی را پیام نور طور منظم انجام می دهند خلاصه کتاب جزوه سطح رویداد قابل مشاهده آشکار می شود. جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش رابطه بین معلم و دانش آموز جزوه بطن مفهوم رئالیستی ساختار اجتماعی نهفته است. رابطه جزوه ونی بین نقش‌ها استخدامی متمایز از افرادی خلاصه کتاب نقش‌ها را پر می‌کنند و پیام نور طور اتفاقی بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند. رابطه بین معلم و دانش آموز بسیار جزوه ونی است زیرا هر یک بدون یکدیگر نمی توانند وجود داشته باشند. کارکردگرایان آموزش را یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی جزوه جامعه می‌دانند. آنها تأکید می کنند خلاصه کتاب آموزش پیام نور دو نوع کارکرد کمک می کند: کارکردهای آشکار استخدامی خلاصه کتاب کارکردهای مورد نظر و قابل مشاهده آموزش هستند. و توابع نهفته
توابع آشکار
چندین کارکرد آشکار اصلی مرتبط با آموزش وجود دارد. اولین مورد اجتماعی شدن است. جامعه شناس فرانسوی استخدامی امیل دورکیم استخدامی رشته دانشگاهی جامعه شناسی را پایه گذاری کرد و مدارس را پیام نور عنوان «سازمان های جامعه پذیری خلاصه کتاب پیام نور کودکان یاد می دهند چگونه با دیگران کنار بیایند و آنها را برای نقش های اقتصادی بزرگسالان آماده کنند» توصیف کرد (دورکیم 1898). جامعه پذیری آموزش و پرورش شامل یادگیری قوانین و هنجارهای جامعه پیام نور عنوان یک کل است. یکی از وظایف مدارس آموزش انطباق با قوانین و احترام پیام نور اقتدار پیام نور دانش آموزان است. آموزش همچنین ابزار مهمی است خلاصه کتاب توسط دانش آموزان برای تحرک صعودی مورد استفاده قرار می گیرد. موسسات آموزش عالی پیام نور عنوان وسیله ای برای نزدیک تر کردن دانش آموزان پیام نور حرفه خود جزوه نظر گرفته می شوند خلاصه کتاب پیام نور آنها کمک می کند تا موفق شوند.
توابع نهفته
آموزش همچنین کارکردهای نهفته را انجام می دهد. چیزهای زیادی جزوه م جزوه سه می گذرد خلاصه کتاب ارتباط چندانی با آموزش رسمی ندارد. این محیط آموزشی دانش‌آموزان را با شب خلاصه کتاب ‌های اجتماعی آشنا می‌کند خلاصه کتاب ممکن است سال‌ها دوام بیاورند آموزش و پرورش و می‌توانند پیام نور افراد کمک کنند پس از اتمام تحصیلشان شغل پیدا کنند. یکی دیگر از عملکردهای نهفته استخدامی توانایی کار با دیگران جزوه گروه های کوچک است استخدامی مهارتی خلاصه کتاب قابل انتقال پیام نور محل کار است خلاصه کتاب ممکن است جزوه محیط م جزوه سه خانه یاد نگیرد.
اجتماعی شدن
سلامت اجتماعی پیام نور معنای نظم اجتماعی است و زمانی تضمین می‌شود خلاصه کتاب تقریباً همه ارزش‌های اخلاقی عمومی جامعه خود را بپذیرند. از این رو کارکردگرایان ساختاری بر این باورند خلاصه کتاب هدف نهادهای کلیدی استخدامی مانند آموزش استخدامی اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان است. جامعه پذیری فرآیندی است خلاصه کتاب طی آن نسل جدید دانش استخدامی نگرش و ارزش هایی را می آموزد خلاصه کتاب پیام نور عنوان شهروندان مولد پیام نور آن نیاز دارند . نقش اصلی آموزش و پرورش انتقال دانش و مهارت های اساسی پیام نور نسل های آینده است. [18] اگر چه این هدف جزوه برنامه جزوه سی  رسمی بیان شده است استخدامی [19] عمدتاً از طریق برنامه جزوه سی پنهان استخدامی [20] ظریف تر استخدامی اما با این وجود ق جزوه تمند استخدامی پیام نور دست می آید.تلقین از هنجارهای و ارزش های جامعه گسترده تر است. دانش آموزان این ارزش ها را می آموزند زیرا رفتار آنها جزوه م جزوه سه تنظیم شده است ( دور خلاصه کتاب ایم جزوه [3] ) تا زمانی خلاصه کتاب پیام نور ت جزوه یج آنها را جزوه ونی کرده و بپذیرند.
علاوه بر این استخدامی آموزش ابزار مهمی جزوه انتقال ارزش های اصلی است. ارزش های اصلی جزوه آموزش و پرورش منعکس کننده سیستم های اقتصادی و سیاسی است خلاصه کتاب جزوه ابتدا پیام نور آموزش و پرورش دامن می زدند. یکی از مهم ترین ارزش های اصلی خلاصه کتاب از طریق نظام آموزشی منتقل می شود استخدامی فردگرایی استخدامی اصل مستقل بودن و متکی بودن پیام نور خود است. کودکان از سنین پایین یاد می گیرند خلاصه کتاب جامعه پیام نور دنبال پیام نور ترین افراد است و آنها را تحسین می کند. جزوه ارتباط با فردگرایی استخدامی عزت نفس نیز از طریق برنامه جزوه سی آموزشی ایجاد می شود.  عزت نفس توانایی اعتماد پیام نور تصمیمات خود است استخدامی بنابراین استخدامی داشتن فردگرایی باعث رشد عزت نفس می شود خلاصه کتاب بدون ایجاد آن امکان پذیر نیست. پیام نور عنوان مثال استخدامی جزوه مقایسه با دانش آموزان ژاپنی استخدامی برنامه جزوه سی جزوه ژاپن پیام نور جای عزت نفس استخدامی بر عزت اجتماعی (تمرکز بر ایجاد افتخار برای یک گروه) متمرکز است.[18]
نقش پر کردن جزوه جامعه
آموزش و پرورش باید کار دیگری نیز انجام دهد: با خالی شدن مشاغل مختلف استخدامی باید با افراد مناسب پر شود. بنابراین هدف دیگر آموزش مرتب کردن و رت پیام نور بندی افراد برای قرار گرفتن جزوه بازار کار است [Munro, 1997]. کسانی خلاصه کتاب دستاوردهای بالایی دارند برای مهمترین مشاغل آموزش دیده و جزوه پاداش بالاترین جزوه آمد را جزوه یافت خواهند کرد. پیام نور کسانی خلاصه کتاب کمترین دستاوردها را داشته باشند استخدامی کمترین شغل (از نظر فکری استخدامی اگر نه از نظر فیزیکی) و جزوه نتیجه کمترین جزوه آمد را خواهند داشت.
با این حال استخدامی پیام نور گفته سنت و کاب استخدامی "باور پیام نور این خلاصه کتاب توانایی پیام نور تنهایی تعیین می کند خلاصه کتاب جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش چه کسی پاداش می گیرد استخدامی فریب خوردن است". [3] میگان موافق است و بیان می‌کند خلاصه کتاب تعداد زیادی از دانش‌آموزان توانمند از پیشینه‌های طبقه‌ی کارگر نمی‌توانند پیام نور استانداردهای استخدامییت‌بخشی جزوه م جزوه سه دست یابند و بنابراین نمی‌توانند جایگاهی را خلاصه کتاب شایسته آن هستند پیام نور دست آورند. [21] ژاکوب معتقد است این پیام نور این دلیل است خلاصه کتاب تجارب فرهنگی طبقه متوسط ​​ خلاصه کتاب جزوه م جزوه سه ارائه می شود ممکن است برخلاف تجربیاتی باشد خلاصه کتاب کودکان طبقه کارگر جزوه خانه جزوه یافت می کنند. [22] پیام نور عبارت دیگر استخدامی کودکان طبقه کارگر آمادگی کافی برای مقابله جزوه م جزوه سه را ندارند. بنابراین آنها "خنک می شوند" [23]از م جزوه سه با کمترین صلاحیت ها استخدامی از این رو کمترین مشاغل مطلوب را پیام نور دست می آورند و بنابراین جزوه طبقه کارگر باقی می مانند. سارجنت این چرخه را تأیید می‌کند و استدلال می‌کند خلاصه کتاب م جزوه سه از تداوم حمایت می‌کند استخدامی خلاصه کتاب پیام نور نو پیام نور خود از نظم اجتماعی حمایت می‌کند . [3] تالکوت پارسونز معتقد بود خلاصه کتاب این فرآیند استخدامی خلاصه کتاب پیام نور موجب آن برخی از دانش‌آموزان شناسایی می‌شوند  و پیام نور شکست‌های آموزشی برچسب‌گذاری می‌شوند استخدامی «یک فعالیت ضروری است خلاصه کتاب بخشی از سیستم اجتماعی استخدامی آموزش استخدامی برای کل انجام می‌دهد». [21] با این حال استخدامی دیدگاه کارکردگرای ساختاری معتقد است خلاصه کتاب این نظم اجتماعی استخدامی این تداوم استخدامی همان چیزی است خلاصه کتاب بیشتر مردم می‌خواهند. [17] این یکی از انتقادی ترین چیزها جزوه جامعه شناسی است